søndag 16. desember 2012

Ulv Ulv



Ulv, gråbein, varg, og sikkert flere navn jeg ikke kommer på akkurat nå.

Vi har ulv i fylket jeg bor.
Faktisk, så er det ulv i kommunen jeg bor i.
Skal vi være helt ærlig, så må det frem at det er faktisk ulv i "nær"området mitt.

Hvor nært kan vel diskuteres, men når man går hjem fra toget, alene, en måneklar vinternatt, så er det nærme nok. Ihvertfall når man får ulekonsert.
Litt klisjeaktig, spør du meg, sånn rett etter midnatt, helt mørkt og stille, med skogen som nærmeste nabo, og åsen et stykke borti, så setter de igang og hyle mot månen.
Mens jeg går der. Alene.

I dagene som fulgte, så kunne jeg flire av det, men når jeg gikk der for meg selv, så var det mindre morsomt. Ganske nervepinende faktisk.

Men hjem kom jeg meg likevel.
I ett stykke.
Helt sådan.
Med bare litt hjerteklapp og kort pust.

1 kommentar: